Wat is direct mail?

Direct Mail is een fysieke vorm van direct marketing waarmee u uw (potentiële) klanten persoonlijk benadert per post. Vaak middels een brief of kaart, maar er zijn ook meer verrassende mogelijkheden voor een direct mail. Door bijvoorbeeld een mailpack te sturen, valt er als het ware een klein cadeautje op de deurmat. Post die geheid opvalt en uitnodigt om geopend te worden. Met een mailstuk kunt u echt een beleving overbrengen die helemaal past bij uw bedrijf of het product dat u aanbiedt. Een goede Direct Mail verrast, nodigt uit tot openen, bevat een aantrekkelijk aanbod en brengt uw verhaal zowel in vormgeving als in tekst over.

Het effect van direct mail

Wilt u nieuwe klanten werven? Of uw bestaande klanten benaderen met een aantrekkelijk aanbod? Dan is Direct Mail een bewezen effectief middel om met uw klanten en prospects in contact te komen. Met de inzet van Direct Mail kunt u verschillende doelen voor ogen hebben: meer bezoekers op uw website, concrete afspraken, aanmeldingen op uw social media kanalen, nieuwe aankopen of een winback campagne. Ook wordt Direct Mail veel ingezet binnen loyaliteitscampagnes. Denk aan een verrassing op de verjaardag van uw klant of een persoonlijk bedankje voor een recente aankoop. Een direct mailing is dé manier om weer even top-of-mind te komen en kan zorgen voor extra binding met uw bedrijf.

De voordelen van Direct Mail

Consumenten hebben nog steeds een lichte voorkeur voor communicatie op print. Direct Mail is dus uitermate geschikt om deze doelgroep te bereiken. Fysieke post leest prettiger, wordt eerder vertrouwd en de boodschap komt beter over dan wanneer die online wordt overgebracht. Daarnaast is het, tussen al het online geweld, steeds lastiger om op te vallen en de aandacht te grijpen van uw (potentiële) klant. Direct Mail biedt op dat vlak veel kansen, onderzoek wijst namelijk uit dat personalisatie als minder irritant wordt ervaren (van 56% bij geen personalisatie naar 67% bij personalisatie). Dat geeft u de gelegenheid om uw klanten en prospects te verrassen met een mooie aanbieding.

Met een gemiddelde leestijd van 2,2 minuut voor een poststuk zit het met de aandacht wel goed. Deze hoge mate van aandacht leidt tot een significant hoge activatiekracht, voor een DM (geadresseerde post) is dat gemiddeld 17% en bij folders (ongeadresseerde post) geeft zelfs 19% aan dat zij n.a.v. de folder iets gekocht hebben.

Direct mail succesvol inzetten?

Met onze jarenlange ervaring in het direct marketing vakgebied en de vele succesvolle Direct Mail campagnes die wij voor onze klanten hebben ontwikkeld, weten we precies hoe we een optimale respons op uw mailing kunnen krijgen. Traditionele Direct Mails vormen de basis van onze diensten, versterkt door de inzet van digitale instrumenten zoals e-mail en social media. We kunnen het hele traject voor u verzorgen, van concept tot aan verzending. En met ons internationale, onafhankelijke productienetwerk, laten we uw Direct Mail tegen een scherpe prijs produceren. Benieuwd wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen? Bel ons voor een vrijblijvend gesprek op telefoonnummer 0299 469 400 of neem contact op per e-mail.

WIJ WERKEN O.A. VOOR

VIND ONS

Oslohaven 7a
1448 KH Purmerend

LID VAN

×

Powered by WhatsApp Chat

× Kan ik u helpen?