Direct Mail Marketing binnen een crossmediale aanpak
Uw doelgroep bestaat vrijwel nooit uit een volledig homogene groep mensen. Sommigen doen liever online nader onderzoek naar uw product of dienst, maar er zitten ongetwijfeld klanten of prospects tussen die bij voorkeur per post een brochure ontvangen. In sommige gevallen loont het dus om bij het verzenden van een Direct Mail niet alleen te verwijzen naar uw website, bijvoorbeeld met een QR-code, maar ook een antwoordkaart toe te voegen. Groot voordeel van een crossmediale aanpak bij Direct Mail campagnes is dat u online andere mogelijkheden heeft om uw bedrijf, product of dienst te promoten. Denk bijvoorbeeld aan een online video. En als u een mooie actie promoot, willen uw online volgers daar natuurlijk ook gebruik van kunnen maken. U deelt via Social Media kanalen de link naar uw actiepagina en ziet in de statistieken terug welk kanaal de hoogste respons oplevert. Om de respons op uw Direct Mail campagne te verhogen, kunt u ervoor kiezen om een teaser en/of remindermailing te verzenden. We spreken dan ook wel van een meertraps mailing. Zeker bij een creatieve aanpak, kan dit net het verschil maken. Was er al interesse bij ontvangst van uw eerste mailing maar blijft de respons uit, dan zorgt een reminder er wellicht voor dat uw potentiële klant overgaat tot actie.
Wilt u meer weten over de ongekende mogelijkheden van Direct Mail? Bekijk dan onze cases voor inspiratie. Het DM Bureau is specialist in Direct Mail Marketing en helpt u graag om uw Direct Mail campagne gesmeerd te laten verlopen. Hoe wij dit doen? We vertellen het graag in een persoonlijk, vrijblijvend gesprek. Neem contact op via info@hetdmbureau.nl of bel 0299 469 400.