Dé Klant

BankGiroLoterij

Dé case

De mailing van BankGiroLoterij bewijst hoe op het oog basic mailpacks goed kunnen scoren. De mailing is verpakt in een standaard vensterenvelop. De inhoud van het mailpack bestaat uit een brief, een retourenvelop en een bon. Die bon springt er uit, valt op en straalt waarde uit. Dat is precies waar het bij deze direct mailing om draait. De unieke gouden bon is de call to action. De bon is voorzien van speciale foliën (zoals holografische folie), er is met goudinkt gedrukt over de folie, kortom een technisch hoogstandje. Verder heeft de bon een uniek nummer, die is gekoppeld aan de variabelen in de brieftekst en de prijswinnende codes. De mailing nodigt de ontvanger uit om deel te gaan nemen aan de BankGiroLoterij. Daarvoor moet de gouden bon ter waarde van € 25.000,- worden ingevuld en in de retourenvelop worden teruggestuurd naar het antwoordnummer.

Hét Doel

De doelgroep verleiden om deel te gaan nemen aan de maandelijkse trekkingen van de BankGiroLoterij.

Dé Creatie

Een aan de buitenzijde van de envelop sober ogende mailing, waarbij na opening de goudkleurige bon eruit springt en de ontvanger een gevoel van waarde bezorgt. Verder is in het mailpack een brief en antwoordenvelop ingesloten.

Dé Actie

De door de gouden bon aan de achterzijde in te vullen en te ondertekenen en middels de antwoordenvelop retour te sturen doen de ontvangers mee aan de BankGiroLoterij.

Hét Resultaat

Exacte responsgegevens worden niet verstrekt, maar deze direct mail campagne is inmiddels – op basis van een goede ROI – al een aantal keren opnieuw gehouden.