

Bezwaarmaker.nl
Bezwaarmaker.nl gebruikt al jaren verschillende digitale kanalen & radio voor marketing. Er is een gevoel dat het bereik en resultaat middels deze kanalen redelijk zijn plafond heeft bereikt. Dit jaar heeft Bezwaarmaker.nl voor het eerst de keuze gemaakt om Direct Mail te integreren in de marketingmix om een deel van de doelgroep te bereiken.
Doel van de campagne
Het doel van de campagne is om online afspraken (aanvragen) te genereren van mensen die bezwaar willen maken tegen hun WOZ-aanslag.


Uitvoering van de campagne
Tijdens de conceptfase hebben wij een 3-tal creatieve concepten voorgelegd. De keuze is gemaakt voor de brief in envelop, maar dan wel op een bijzondere wijze. Een full color aflopende envelop met een opvallend design. Hetzelfde geldt ook voor de brief. Niet standaard. Bij de doelgroep selectie is er gekozen voor een specifieke segmentering. Vrijstaande woningen met een specifieke minimale waarde en een aantal geselecteerde gemeentes.
Resultaat
De eindresultaten van de campagne zijn nog niet bekend. Maar na 1,5 – 2 weken na de matdatum had de mailing al een respons van 1,9% gerealiseerd.
