De details
Het Project
Vrijwel alle fondsenwervers van goede doelen hebben een probleem met het genereren van nieuwe donateurs. Vaak geven donateurs, uit gewoonte en een bepaalde binding, aan dezelfde goede doelen. Om iemand te overtuigen om geld te doneren aan een nieuw goed doel is niet een makkelijke opgave.
Aan het DM Bureau ‘Kuiper & Ten Klei’ is gevraagd om strategisch mee te denken en is tot het idee gekomen om een slimme 2x 2 Euromunt-plakkaart direct mailing sturen Direct Mail is een fysieke vorm van direct marketing waarmee u uw (potentiële) klanten persoonlijk benadert per post. Vaak middels een brief of kaart, maar er zijn ook meer verrassende mogelijkheden voor een direct mail. aan potentiële donateurs.
Met als
Doel
Het doel van deze Direct Mail is om nieuwe donateurs voor ReumaNederland werven.
Hoe hebben we het aangepakt
Onze Aanpak
Deze mailing bevat een informatiefoldertje, een opdikkende Euromunt-plakkaart met zelfklevende gestanste rondjes om 2x €2 in te plakken en een retourenvelop. Het wordt verstuurd in een opvallend kleine vierkante verzendenvelop. De ontvanger ontvangt een informatiefoldertje en Euromunt-plakkaart met zelfklevende rondjes om er 2x 2 Euromuntjes in te plakken en een retourenvelop. De ontvanger plakt de 2x €2,- in de gestanste rondjes en stopt de muntkaart in de retourenvelop. Omdat op de muntkaart de persoonsgegevens staan hoeft de nieuwe donateur verder niets te doen.
De mailing genereerde een respons van 15 % en is meerdere keren herhaald. De nieuwe donateur is met een laag geef bedrag over de streep getrokken en worden door ReumaNederland verder uitgebouwd naar trouwe donateurs met een uiteindelijk hoger geefbedrag.