Wat zijn promotional paper products?

Een promotional paper product is een papieren product voor promotionele doeleinden. Deze zijn te maken in diverse creatieve vormen, formaten en toepassingen. Door de vele creatieve mogelijkheden is er altijd een passende toepassing voor uw actie. Er zijn twee verschillende soorten promotional paper products die wij bij Het DM Bureau onderscheiden.

In-store

In-store promotional paper products zijn papieren producten die gebruikt worden in de winkel voor promotionele doeleinden. Denk hierbij aan spaar- en kraskaarten, loyalty- en promotion cards, luikjeskaarten, telefoonstandaards en win- en kanskaarten. De promotional paper products kunnen los uitgegeven worden of bijvoorbeeld verpakt in een flowpack.

Inserts

Inserts zijn promotional paper products die in magazines, webshopbestellingen of shared mailpacks bijgevoegd kunnen worden. Bij het invoegen van een insert kunnen vooraf specifieke selectiecriteria meegegeven worden, waardoor het goed mogelijk is om de doelgroep gericht te bereiken. Door gebruik te maken van insert kunnen hoge verspreidings-/portokosten worden vermeden.

Het effect van promotional paper products

Door middel van promotional paper product kunnen bestaande en nieuwe klanten in actie komen. De meeste promotional paper products lokken een handeling uit zoals krassen, openmaken, in elkaar zetten of scannen. Deze gamificatie draagt bij aan de verhoging van de respons en het uiteindelijke doel van de campagne.

Met de inzet van promotional paper products kunt u verschillende doelen voor ogen hebben: impuls of herhaalaankopen stimuleren, meer bezoekers op uw website of winkel, aanmeldingen op uw social mediakanalen of een loyalty- of winbackcampagne.

Een promotional paper product is dé manier om weer even top-of-mind te komen en kan zorgen voor extra binding met uw klanten. Met een promotional paper product kunt u echt een beleving overbrengen die helemaal past bij uw bedrijf.

De voordelen van promotional paper products

Consumenten hebben nog steeds een lichte voorkeur voor communicatie op print, daarom zijn promotional paper products ideaal om uw klanten te bereiken. Er is veel creatieve vrijheid bij het maken van een promotional paper product. Denk daarbij aan het toevoegen van een kraslaagje met geur, om zo de zintuigen te prikkelen en de klant een ware beleving van uw product te geven. Ook kan het promotiemateriaal een kraslaagje bevatten, zo wordt de klant tot actie aangezet en wordt de respons verhoogd. Door het toevoegen van een uniek nummer op het promotiemateriaal is de campagne goed meetbaar.

Duurzamer dan plastic promotiemateriaal

Meetbaar door unieke code

Prikkelt de zintuigen

Omzeilt de hoge portokosten

Promotional paper products succesvol inzetten?

Promotional paper products kunnen op veel verschillende manieren succesvol ingezet worden. Denk daarbij aan inserts in week-, maand- of loyaltybladen of vouchers of tegoedbonnen die in de winkel kunnen worden uitgedeeld. Ook spaaracties in supermarkten vallen onder promotional paper products, denk dan bijvoorbeeld aan de welbekende voetbalplaatjes.

Met onze jarenlange ervaring in het direct marketing vakgebied weten we precies wat aanslaat bij de klant. We kunnen het hele traject voor u verzorgen, van concept tot aan verzending. En met ons internationale, onafhankelijke productienetwerk, laten we uw promotional paper products tegen een scherpe prijs produceren. Benieuwd wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen? Bel ons voor een vrijblijvend gesprek op telefoonnummer 0299 469 400 of neem contact op per e-mail.

×

Powered by WhatsApp Chat

× Kan ik u helpen?