Direct Mail voorbeelden ter inspiratie

Dat Direct Mail nog steeds een bewezen effectief middel is om uw marketingdoelstellingen te behalen, weten onze klanten al lang. Maar wat is nou het geheim van een succesvolle mailing? Vaak is dit een combinatie van meerdere factoren. Timing, de boodschap, het ontwerp en een goede call-to-action. het zijn allemaal factoren die meespelen. We laten u daarom graag een aantal voorbeelden zien van succesvolle direct mailings. En om u nog meer te inspireren, geven we direct tips voor een optimale respons op uw mailing.

Klantcase GVB: Welkom aan boord

Hoe zorg je er als vervoersbedrijf nou voor dat nieuwe inwoners kennismaken met het openbaar vervoer in de stad? In samenwerking met Het DM Bureau bedacht GVB hiervoor een marketingactie die zorgde voor een warm welkom in Amsterdam. Een goed voorbeeld van een Direct Mail die van concept tot en met uitvoering perfect in elkaar zat. Bekijk hier de klantcase!

Een welkomstcadeau in een originele en opvallende verpakking, zonder ‘addertje onder het gras’. De verpakking liet een duidelijk Amsterdams straatbeeld zien, met daarin een kaart in de vorm van een GVB tram. Eén en al herkenbaarheid en een directe positieve associatie bij het merk GVB. Een activerende tekst maakte de ontvanger enthousiast om op avontuur te gaan in Amsterdam. En hoe kan dat nou beter dan met GVB? Door online gegevens achter te laten, ontvingen de kersverse Amsterdammers twee gratis GVB kaartjes. Voor het verkennen van de stad of nieuwe route naar het werk.

Uw Direct mail moet eruit springen

Kies een opvallende vorm en uitstraling

Omschrijf een pakkende communicatie boodschap

Zoek de balans tussen online en offline middelen

Gouden tips voor een geslaagde Direct Mail

Hoe beter een Direct Mail is toegespitst op de ontvanger, hoe hoger de respons. Naast de juiste adresselectie is relevantie hierbij het sleutelwoord voor zowel het ontwerp, de boodschap als de timing. Allereerst moet uw mailing eruit springen. Ook al wordt er tegenwoordig minder post verzonden, uw Direct Mail is waarschijnlijk niet het enige poststuk op de deurmat. Kies dus voor een opvallende vorm en uitstraling die past bij uw product of de dienst die u levert. Denk daarbij aan het Direct Mail voorbeeld van GVB, een tram in een Amsterdams straatbeeld, dat kan alleen GVB zijn. Dan volgt een pakkende boodschap. En dat is er altijd één waar de ontvanger op zit te wachten. Een mooi en passend aanbod dat in verhouding staat tot het product dat u verkoopt.

Zoals in het Direct Mail voorbeeld van NDC Media goed naar voren kwam, is ook timing erg belangrijk. Verstuur uw mailing op een relevant moment. Zo wordt tuingereedschap vooral in het voorjaar gekocht en schoolspullen aan het einde van de zomervakantie. Als laatste tip geven wij u graag mee: combineer online en offline middelen voor een optimale respons op uw mailing. Zo kan een online reminder uw fysieke direct mail een boost geven.

Traditionele Direct Mail met een vleugje online

Met de vele succesvolle mailings die wij voor onze klanten hebben ontwikkeld, kunnen we u uiteraard nog heel veel Direct Mail voorbeelden laten zien. Met traditionele Direct Mails als basis, versterkt door de inzet van digitale instrumenten, zorgen we voor een optimale respons op uw mailing. Het hele traject, van concept tot aan verzending, nemen we u graag uit handen. Uw drukwerk wordt binnen ons internationale, onafhankelijke productienetwerk, altijd tegen een scherpe prijs geproduceerd. Meer weten? Bel ons voor een vrijblijvend gesprek of neem contact op per e-mail. Nog meer voorbeelden zien? Druk op de knop hieronder!

WIJ WERKEN O.A. VOOR

VIND ONS

Oslohaven 7a
1448 KH Purmerend

LID VAN

×

Powered by WhatsApp Chat

× Kan ik u helpen?