De beste opbouw van uw Direct Mail

We kennen allemaal wel het AIDA model voor de opbouw van een overtuigende tekst die aanzet tot actie. Maar met alleen een sterke tekst heeft u nog geen effectieve Direct Mail. Uw (toekomstige) klant moet immers eerst die envelop openen. Bij de meest succesvolle Direct Mail campagnes sluiten de verschillende aspecten van de mailing precies op elkaar aan en versterken elkaar. De beste opbouw van een Direct Mail krijgt u als het beeld, de vormgeving, boodschap, tone of voice, timing en het aanbod op de juiste wijze samenkomen. Bij Het DM Bureau spreken wij ook wel van een mini-event die de beleving van uw organisatie, product, of dienst exact weet over te brengen.

Dataselectie

Uw weet dat een juiste adresselectie cruciaal is. Een mailpack moet uiteindelijk terecht komen bij een geïnteresseerde ontvanger. We kunnen het perfecte concept hebben bedacht, maar als de geadresseerden niet juist zijn valt een campagne in het water.

Bij prospectie is het verwerven van de juiste externe adressen daarom een bepalende factor voor het succes van uw Direct Mail campagne. Ook hier geldt “Rubish in is Rubish out”. Om dit te voorkomen kunnen wij zorgdragen voor het werven van de juiste adressen. Dit kan o.a. op basis van:

Business to Consumer:

  • Postcode, huisnummer
  • Sociaal- en demografische gegevens
  • Type woning
  • Gezinssamenstelling
  • Leeftijd
  • Geografie
  • Interesse

Business to Business

  • Postcode, huisnummer
  • Functie en functiegroepen
  • Bedrijfsgrootte
  • Branche
  • Geografie

Een sterk concept is het fundament voor de opbouw van uw Direct Mail

Voor een effectieve en onderscheidende Direct Mail campagne, werken we bij Het DM Bureau nauw samen met onze opdrachtgevers. Daar ligt immers de kennis van de organisatie, het product en de doelgroep. Wat wil uw organisatie bereiken met de Direct Mail campagne en wat willen jullie uitstralen? Daar ligt de basis voor het concept van de campagne. Bij een sterk concept kan de ontvanger van het mailstuk bij wijze van spreken al vanaf de deurmat zien van wie het mailstuk afkomstig is. Een mooi voorbeeld hiervan is de case van NDC Media. Het concept bepaalt de uitgangspunten voor het ontwerp van het mailstuk en de verdere opbouw van de Direct Mail campagne.

Het ontwerp: hoe beeld, vormgeving en tekst de beleving overbrengen

Spreken we over het ontwerp van uw Direct Mail, dan hebben we het over de elementen beeld, vormgeving en tekst. Wanneer goed toegepast, weerspiegelen deze elementen samen hetgeen uw organisatie wilt overbrengen. Bij de case van GVB is te zien hoe het ontwerp van de mailing de GVB beleving precies weet over te brengen. In één oogopslag ziet de ontvanger dat hij een cadeau van GVB heeft ontvangen. Een warm welkom voor nieuwe inwoners van de hoofdstad. De boodschap? Of je nou reist per bus, tram, metro of pont… GVB is jouw gastheer in Amsterdam. Uiteraard mag ook een goede call to action niet ontbreken. Om de gratis GVB-kaartjes te ontvangen, hoefden de ontvangers van deze mailing alleen nog maar hun tickets te verzilveren. Kunt u wel wat hulp gebruiken bij de opbouw van uw Direct Mail? Het creatieve team van Het DM Bureau heeft de tools, knowhow en het inzicht om tot een opvallende en effectieve uitwerking te komen van uw mailing.

Realisatie
Verzending
Monitoring

Realisatie, verzending en monitoring

Maar de opbouw van uw Direct Mail campagne eindigt niet bij het ontwerp. De fasen die volgen zijn die van de realisatie, verzending en monitoring van de mailing. Bij de realisatie van uw Direct Mail heeft de keuze voor het materiaal grote impact op de uitstraling van de mailing. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden bij de productie van uw Direct Mail. Met onze kennis van technische mogelijkheden weten wij exact hoe we de grootste impact kunnen realiseren op de meest efficiënte wijze. Ook timing speelt een belangrijke rol bij het succes van uw mailing. Bij een goede opbouw van uw Direct Mail houdt u niet alleen rekening met het moment van ontvangst, maar denkt u ook alvast na over het meest geschikte moment voor de opvolging. Een reminder mailing, of het nou fysiek of per mail wordt verstuurd, kan uw (potentiële) klant net dat laatste setje geven.

Kortom, ook in de afrondende fase van uw campagne is het van belang om aandacht te hebben voor een goede opbouw van de Direct Mail en de eventuele opvolging. Het DM Bureau kan u alle zorg rondom de realisatie en uitvoering uit handen nemen. Onze projectmanagers begeleiden het proces van concept tot en met productie en bewaken de voortgang en kwaliteit. Zo blijft u in iedere fase van de campagne op de hoogte van de ontwikkelingen en (tussentijdse) resultaten.

WIJ WERKEN O.A. VOOR

×

Powered by WhatsApp Chat

× Kan ik u helpen?