Dé Klant

GVB

Dé case

Om nieuwe klanten te werven werd een direct mail campagne opgezet om nieuwe inwoners van Amsterdam en verhuizers binnen de hoofdstad te verleiden om met het openbaar vervoer te reizen. Bewoners die voor deze actie in aanmerking kwamen, zagen bij binnenkomst in hun nieuwe woning in één oogopslag dat er post van het GVB op de deurmat lag. Een zeer herkenbare mailing die eruit uitnodigde om direct geopend te worden. Dat gebeurde ook. De geadresseerden zagen dat zij in aanmerking kwamen voor twee gratis dagkaarten ter waarde van €15,00 aan. Die gratis dagkaarten konden met de unieke code in de mailing worden online aangevraagd en werden enkele dagen later per post op hetzelfde adres bezorgd. Daarmee konden zij op pad om de zelf de gemakken van tram, bus, metro en/of pont te ontdekken en erachter te komen waarom volgens het stadsvervoersbedrijf ‘Echte Amsterdammers met het GVB reizen’.

Hét Doel

De doelgroep kennis laten maken met de GVB vervoersdiensten vanaf de nieuwe woning met de bus, de tram, de metro en/of het pont en zodoende nieuwe klanten werven.

Dé Creatie

Een opvallende, herkenbare mailing verpakt in een cadeau-verzendhuls met daarin een gestanste kaart in de vorm van een tram.

Dé Actie

De ontvangers konden via een speciale website met de code in de mailing in enkele muisklikken de gratis dagkaarten bestellen.

Hét Resultaat

Ruim 12% van de ontvangers heeft gebruik gemaakt van deze actie.

Daarnaast heeft deze DM actie met een waardevol welkomstgeschenk voor veel sympathie gezorgd en een positief gevoel bij het merk GVB.

Deze DM mailingcampagne kreeg in de rubriek ‘DM Review’ in het vak-magazine PrintMatters een vijf-sterren beoordeling, de hoogste score.