Dé Klant

NDC Mediagroep

Dé Case

NDC Mediagroep wil voormalige lezers die Het Dagblad van het Noorden of de Leeuwarder Courant hebben opgezegd terugwinnen met een ‘Welkom terug aanbod’. Een goede timing is bij deze winback campagnes cruciaal. Zo snel mogelijk handelen, levert in dit geval de hoogste respons op. De relaxte momentjes tijdens het lezen van de krant liggen immers nog vers in het geheugen. Anderhalve week na opzegging, ontvangen oud-abonnees de deurmat mailing. Uiteraard bezorgd op zaterdag. De dag waarop ze voorheen de extra dikke editie van de krant ontvingen en uitgebreid de tijd namen om de krant van A tot Z uit te lezen. Na twee maanden wordt deze actie met een ‘Herontdek het leesplezier’ aanbieding herhaald. Deze mailing gaat alleen naar diegenen die niet op de eerste mailing hebben gereageerd.

Hét Doel

Terugwinnen oud-lezers

Dé Creatie

Direct mail klantcasus NDC media

De ‘Mist u ons al?’ boodschap van de eerste mailing is al direct zichtbaar door de venster in de envelop van het mailpack waarin naast de aanbieding ook een antwoordkaart en retourenvelop zijn opgenomen. De tweede mailing valt ook aan de buitenkant op omdat dit concept is uitgevoerd als miniatuur krant compleet met banderol. Het selfmailpack is in twee slagen gevouwen en bevat eveneens een antwoordkaart en retourenvelop.

Dé Actie

De opzeggers worden gelokt met een voordeel abonnement en een ‘welkom terug’ geschenk ter waarde van € 24,90. Zij konden zowel online, alsook via de ingesloten antwoordkaart, aangeven dat zij de krant weer willen ontvangen.

Hét Resultaat

NDC Mediagroep is tevreden met deze tweetrapsmailing, die continue wordt ingezet en regelmatig lezers over de streept trekt om zich opnieuw te abonneren.