Dé Klant

Landal GreenParks

Dé case

Voor aanbiedingen om vakanties te boeken maakt Landal GreenParks al vele jaren graag gebruik van mailingen die via de brievenbus de doelgroep bereiken. Zelfs voor ‘last minute’ aanbiedingen maakt de grootste vakantieparkenexploitant van Europa gebruik van de inzet van papier voor Direct Mail campagnes. Bovendien biedt papier creatieve mogelijkheden die met andere media niet te realiseren zijn. Een mooi voorbeeld daarvan is de ‘Zomer Last Minutes’ aanbieding, die in de vorm van een selfmailer verstuurd werd. Na het openen en uitvouwen van de selfmailer, was de call for action in één oog op slag duidelijk: boek nu – met korting – uw zomervakantie. Voor deze Direct Mail campagne zijn twee verschillende op de doelgroepen ‘senioren’ en ‘gezinnen met jonge kinderen’ afgestemde selfmailers ontwikkeld. Voor beide selfmailers zijn verschillende beelden en teksten in verschillende talen gebruikt.

Hét Doel

De doelgroep verleiden om ‘Zomer Last Minutes’ vakanties te boeken.

Dé Creatie

Selfmailer, ziet er aan de buitenzijde uit als een gewone envelop maar is na opening aan alle vier zijden uitklapbaar. Een compacte en creatieve manier om aandacht voor de ‘Zomer Last Minutes’ aanbiedingen te vragen. Het idee voor uitvoering van de selfmailer is bedacht door het team van Hét DM Bureau en in samenwerking met het reclamebureau van Landal GreenParks van teksten en beelden voorzien.

Dé Actie

De ‘Zomer Last Minutes’ aanbieding kan telefonisch en via een speciale landingspagina geboekt worden, daartoe nodigt de selfmailer uit.

Hét Resultaat

Exacte resultaten van deze Zomer Last Minutes’ aanbieding zijn niet bekend. Wel dat in deze uitvoeringsvorm als selfmailer in de toekomst vergelijkbare mailingen gepland gaan worden. Dat bewijst dat de ROI naar verwachting is.