Dé Klant

ReumaNederland

Dé case

Vrijwel alle fondsenwervers van goede doelen hebben een probleem met het genereren van nieuwe donateurs. Vaak geven donateurs, uit gewoonte en een bepaalde binding, aan dezelfde goede doelen. Om iemand te overtuigen om geld te doneren aan een nieuw goed doel is niet een makkelijke opgave.

Aan het DM Bureau ‘Kuiper & Ten Klei’ is gevraagd om strategisch mee te denken en is tot het idee gekomen om een slimme 2x 2 Euromunt-plakkaart direct mailing sturen Direct Mail is een fysieke vorm van direct marketing waarmee u uw (potentiële) klanten persoonlijk benadert per post. Vaak middels een brief of kaart, maar er zijn ook meer verrassende mogelijkheden voor een direct mail. aan potentiële donateurs.

Een laagdrempelige vraag voor een donatie, want iedereen heeft wel wat muntgeld thuis liggen die hij of zij kan missen. De muntkaart bevat de adresgegevens van de ontvanger en is zichtbaar door het venster van de envelop. Tevens zijn de adresgegevens op de muntkaart de afzendergegevens van de nieuwe donateur. De donateur plakt de gevraagde Euro’s in de muntkaarten en stopt de kaart in de bijgesloten retourenvelop om terug te sturen naar ReumaNederland.

Een groot succes met een respons van wel 15 %.

Maar, niet de hoogte van het geefbedrag is het belangrijkste. De belangrijkste winnende factor zijn de werving van nieuwe donateurs, waarmee de relatie en dus het geefbedrag kan worden uitgebouwd.

Hét Doel

Het doel van deze Direct Mail is om nieuwe donateurs voor ReumaNederland werven.

Dé Creatie

Deze mailing bevat een informatiefoldertje, een opdikkende Euromunt-plakkaart met zelfklevende gestanste rondjes om 2x €2 in te plakken en een retourenvelop. Het wordt verstuurd in een opvallend kleine vierkante verzendenvelop.

Dé Actie

De ontvanger ontvangt een informatiefoldertje en Euromunt-plakkaart met zelfklevende rondjes om er 2x 2 Euromuntjes in te plakken en een retourenvelop. De ontvanger plakt de 2x €2,- in de gestanste rondjes en stopt de muntkaart in de retourenvelop. Omdat op de muntkaart de persoonsgegevens staan hoeft de nieuwe donateur verder niets te doen.

Hét Resultaat

De mailing genereert een respons van 15 % en is meerdere keren herhaald.

De nieuwe donateur is met een laag geef bedrag over de streep getrokken en worden door ReumaNederland verder uitgebouwd naar trouwe donateurs met een uiteindelijk hoger geefbedrag.