Dé Klant

Vriendenloterij

Dé case

De Vriendenloterij haakt met de Direct Mail campagne getiteld: ‘Uw hart is goud waard’ in op Valentijnsdag. Want enkele dagen voor de 14de februari viel deze opvallende, goudkleurige mailing, uitgevoerd in de vorm van een hart, op de mat. Om deze mailing te openen moest het ‘hart gebroken’ worden. Daarna kwamen de brief met antwoordcoupon en retourenvelop tevoorschijn. In de brief wordt ingespeeld op het thema Valentijnsdag en wordt gezegd: ‘Een goed hart is goud waard!’ Om de daad bij het woord te voegen biedt de Vriendenloterij verschillende mogelijkheden aan om mee te doen. Online, telefonisch of door de antwoord bon ingevuld retour te sturen naar het antwoord nummer. In alle gevallen speelt de unieke win code in de direct mailing een rol.

Hét Doel

Ontvangers uitnodigen om mee te doen met de Vriendenloterij en de Hartstichting te steunen.

Dé Creatie

Directmail voorbeeld vriendenloterij
Hart cracker - vriendenloterij
direct mail vriendenloterij

De mailing is verpakt in de vorm van een hart en eenvoudig te openen door aan de bovenzijde links en rechts uit elkaar te trekken. Het concept is bedacht door het creatieve team van Hét DM Bureau en al eerder succesvol toegepast in andere DM campagnes. In dit geval is de mailing uitgevoerd in de vorm van een hart, maar het concept kan is alle denkbare vormen worden uitgevoerd.

Dé Actie

Meedoen aan de Vriendenloterij en 12x kans maken 1 miljoen euro